Obchodní podmínky internetového obchodu

§ 1 Předběžná ustanovení

  1. Internetový obchod lameo, dostupný na internetové adrese https://lameo.cz, provozuje společnost Domlo spol. s r.o. zapsaná v Národním soudním rejstříku

DOMLO SP. Z O.O. SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM

Olszany 55A, 05-604 Jasieniec, Polsko

Číslo KRS 0000936530

NIP 7972077844

REGON 52060591800000


Tato pravidla jsou určena jak Spotřebitelům, tak Podnikatelům, kteří využívají obchod lameo.cz, a definují zásady používání internetového obchodu a pravidla a postupy pro uzavírání smluv o prodeji na dálku se Zákazníkem prostřednictvím obchodu. NIP: 7972077844, REGON: 52060591800000.

§ 2 Definice 

1.    Spotřebitel - fyzická osoba, která uzavírá s prodávajícím smlouvu v rámci obchodu, jejíž předmět přímo nesouvisí s její hospodářskou nebo profesní činností.

2.    Prodejce - DOMLO SP. Z O.O. SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM

3.    Zákazník - každá osoba, která nakupuje prostřednictvím Obchodu.

4.    Podnikatel - fyzická osoba, právnická osoba a organizační složka, která není právnickou osobou, jíž zvláštní zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, podnikající vlastním jménem, která používá Obchod.

5.    Obchod - internetový obchod provozovaný prodávajícím na internetové adrese https://lameo.cz

6.    Smlouva na dálku - smlouva uzavřená se zákazníkem prostřednictvím organizovaného systému uzavírání smluv na dálku (v rámci obchodu), bez současné fyzické přítomnosti stran, s výhradním použitím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku až do uzavření smlouvy včetně.

7.    Předpisy - tato Pravidla obchodu.

8.    Objednávka - prohlášení vůle Zákazníka učiněné prostřednictvím Objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy na Produkt nebo Produkty s Prodávajícím.

9.    Účet - zákaznický účet v obchodě, kde se shromažďují údaje poskytnuté zákazníkem a informace o objednávkách, které zákazník v obchodě učinil.

10.  Registrační formulář - formulář pro vytvoření účtu, který je k dispozici v obchodě.

11.  Objednávkový formulář - interaktivní formulář dostupný v Obchodě, který umožňuje podat Objednávku, zejména přidáním Produktů do Košíku a upřesněním podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu dodání a platby.

12.  Košík – prvek softwaru obchodu, ve kterém jsou viditelné produkty vybrané zákazníkem k nákupu a ve kterém je možné určit a upravit údaje objednávky, zejména množství produktů.

13.  Produkt - movitá věc/služba dostupná v Obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.

14.  Prodejní smlouva - Kupní smlouva na Produkt uzavřená nebo uzavřená mezi Zákazníkem a Prodávajícím prostřednictvím Internetového obchodu. Kupní smlouvou se rozumí - podle vlastností Produktu - také smlouva o poskytování služeb a smlouva o dílo.

§ 3 Kontakt s obchodem

1.    E-mailová adresa prodávajícího: kontakt@lameo.pl

2.    Telefonní číslo prodávajícího: +48 22 290 28 88

3.    Adresa prodávajícího: Olszany 55a, 05-604 Jasieniec

4.    Zákazník může s prodávajícím komunikovat na adresách a telefonních číslech uvedených v tomto odstavci.

§ 4 Technické požadavky

Pro používání Obchodu, včetně prohlížení sortimentu Obchodu a zadávání objednávek Produktů, je nutné, abyste:

a.    koncové zařízení s přístupem k internetu a webovým prohlížečem

b.    aktivní účet elektronické pošty (e-mail),

c.     povoleny soubory cookie,

§ 5 Obecné informace

1.    Prodávající v maximálním zákonem povoleném rozsahu neodpovídá za jakékoli poruchy, včetně přerušení fungování Obchodu způsobené vyšší mocí, neoprávněným jednáním třetích osob nebo nekompatibilitou Obchodu s technickou infrastrukturou Zákazníka.

2.    Procházení sortimentu obchodu nevyžaduje vytvoření účtu. Podání objednávky Zákazníkem na Produkty v sortimentu Obchodu je možné buď po vytvoření Účtu v souladu s ustanovením § 6 Obchodních podmínek, nebo po poskytnutí nezbytných osobních a adresních údajů, které umožní vyřízení Objednávky bez vytvoření Účtu.

3.    Ceny uvedené v obchodě jsou v českých korunách a jsou hrubé (včetně DPH).

4.    Konečná (konečná) částka, kterou má Zákazník zaplatit, se skládá z ceny za Produkt a nákladů na dodání (včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné), o čemž je Zákazník informován na stránkách Obchodu při podání Objednávky, a to i v okamžiku, kdy projeví vůli být vázán Kupní smlouvou.

5.    Pokud povaha předmětu Smlouvy neumožňuje přiměřeně předem vypočítat konečnou (definitivní) cenu, musí být způsob výpočtu ceny, jakož i dopravních, dodacích, poštovních a jiných poplatků uveden v Obchodě v popisu Produktu.

§ 6 Vytvoření účtu v obchodě 

1.    Chcete-li si v obchodě založit účet, musíte vyplnit registrační formulář. Je nutné uvést následující údaje: jméno, příjmení, adresu, e-mail, telefonní číslo.

2.    Vytvoření účtu v obchodě je zdarma.

3.    Přihlášení k účtu se provádí zadáním přihlašovacího jména a hesla stanoveného v registračním formuláři.

4.    Zákazník může kdykoli bez udání důvodu a bez jakýchkoli poplatků vymazat účet zasláním žádosti prodávajícímu, zejména e-mailem nebo písemně na adresy uvedené v § 3.

§ 7 Pravidla pro zadání objednávky 

Pro zadání objednávky je nutné:

1.    přihlášení do obchodu (nepovinné);

2.    vyberte produkt, který je předmětem objednávky, a poté klikněte na tlačítko "Přidat do košíku" (nebo ekvivalentní tlačítko);

3.    přihlásit se nebo použít možnost zadat objednávku bez registrace;

4.    pokud byla zvolena možnost odeslání Objednávky bez registrace - vyplňte Objednávkový formulář zadáním údajů příjemce Objednávky a adresy, na kterou má být Produkt doručen, vyberte typ zásilky (způsob doručení Produktu), zadejte údaje pro fakturu, pokud se liší od údajů příjemce Objednávky,

5.    klikněte na tlačítko "Objednat a zaplatit",

6.    vybrat jeden z dostupných způsobů platby a v závislosti na způsobu platby zaplatit za objednávku ve stanovené lhůtě podle § 8 bodu 3. 

§ 8 Nabízené způsoby doručení a platby 

1.    Zákazník může využít následující způsoby doručení nebo vyzvednutí objednaného výrobku:

a.    Kurýrní doručení, dobírka,

2. Dostupné formy platby:

a. Platba při dodání

b. Platba tradičním bankovním převodem

c. Platba prostřednictvím společnosti Blue Media S.A.

d. Platební karty:

* Visa

* Visa Electron

* Mastercard

* MasterCard Electronic

* Maestro

3. Podrobné informace o způsobech doručení a přijatelných způsobech platby naleznete na webových stránkách obchodu.

Poskytovatelem online platebních služeb je společnost Blue Media S.A.

§ 9 Plnění kupní smlouvy 

1.   K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník učiní objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s § 7 obchodních podmínek.

2.    Prodávající po odeslání Objednávky neprodleně potvrdí její přijetí a současně ji přijme kvyřízení. Potvrzení přijetí Objednávky a její přijetí k vyřízení je provedeno tak, že Prodávající zašle Zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem při zadávání Objednávky příslušnou e-mailovou zprávu, která obsahuje minimálně prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a jejím přijetí k vyřízení a potvrzení o uzavření Kupní smlouvy. Okamžikem přijetí výše uvedené e-mailové zprávy Zákazníkem je Kupní smlouva mezi Zákazníkem a Prodávajícím uzavřena.

3.    Pokud si zákazník vybere:

a.    platba bankovním převodem, zákazník je povinen provést platbu do 3 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy - jinak bude objednávka zrušena.

b.    elektronickou platbu nebo platbu platební kartou, je zákazník povinen provést platbu ihned po uzavření kupní smlouvy - jinak bude objednávka zrušena.

c.     dobírka, zákazník je povinen zaplatit při dodání zásilky.

4.    V případě objednávky produktů s různými dodacími lhůtami se za datum dodání považuje nejdelší uvedené datum dodání.

5.    V případě objednávky výrobků s různými dodacími lhůtami má zákazník možnost požádat o dodání výrobků po částech za příplatek za dopravu nebo o dodání všech výrobků po dokončení celé objednávky.

6.    Počátek lhůty pro dodání Produktu Zákazníkovi se počítá takto:

a.    Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.

b.    Pokud si Zákazník zvolí jako způsob platby dobírku - ode dne uzavření Kupní smlouvy,

7. V případě objednávky produktů s různými daty připravenosti k odběru je datem připravenosti k odběru nejdelší uvedené datum. 

8. Počátek lhůty, po kterou má být Výrobek připraven k vyzvednutí Zákazníkem, se počítá takto:

a.    Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.

b.    V případě, že si Zákazník zvolí metodu dobírky - od data uzavření Kupní smlouvy

 

§ 10 Právo na odstoupení od smlouvy 

1.    Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.

2.    Lhůta uvedená v odstavci 1 začíná běžet od doručení výrobku spotřebiteli nebo osobě určené spotřebitelem, která není dopravcem.

3.    V případě Smlouvy, která se skládá z několika Výrobků, které jsou dodávány samostatně, ve splátkách nebo po částech, běží lhůta uvedená v odstavci 1 od dodání poslední položky, splátky nebo části.

4.    Spotřebitel může od smlouvy odstoupit prohlášením o odstoupení od smlouvy doručeným prodávajícímu. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, když Spotřebitel odešle prohlášení před uplynutím lhůty.

5.    Prohlášení lze zaslat klasickou poštou, faxem nebo elektronicky zasláním prohlášení na e-mailovou adresu prodávajícího nebo podáním prohlášení na internetových stránkách prodávajícího - kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny v § 3. Prohlášení lze podat také na formuláři, jehož vzor je přílohou č. 1 těchto Pravidel a přílohou zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, není to však povinné.

6.    V případě, že spotřebitel zašle prohlášení elektronickými prostředky, zašle prodávající spotřebiteli na jím uvedenou e-mailovou adresu potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy.

7.    Účinky stažení:

a.    V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.

b.    V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání, s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.

c.     Vrácení platby provede prodávající na bankovní účet uvedený spotřebitelem ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným řešením, které spotřebiteli nepřinese žádné náklady.

d.    Prodávající může zadržet úhradu, dokud neobdrží výrobek zpět nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.

e.    Spotřebitel by měl výrobek zaslat zpět na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel informoval prodávajícího o odstoupení od smlouvy. Lhůta je zachována, pokud Spotřebitel odešle Výrobek zpět před uplynutím 14denní lhůty.

f.      Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Výrobku, včetně nákladů na vrácení Výrobku, pokud by Výrobek vzhledem k jeho povaze nemohl být normálně vrácen poštou.

g.    Spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty výrobku v důsledku používání výrobku jiným způsobem, než který je nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku.

9. Pokud vzhledem k povaze Výrobku není možné jej zaslat zpět obvyklým způsobem poštou, informace o této skutečnosti a o nákladech na vrácení Výrobku jsou uvedeny v popisu Výrobku v Obchodě.

10. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se na spotřebitele nevztahuje, pokud jde o smlouvu:

a.    pokud je předmětem plnění nerekonstruovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo určená k uspokojení jeho individuálních potřeb,

b.    pokud je předmětem dodávky předmět dodávaný v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,

c.     kdy je předmětem plnění předmět podléhající rychlé zkáze nebo předmět s krátkou dobou trvanlivosti,

d.    za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před provedením služby prodávajícím informován, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,

e.    u nichž je cena nebo odměna závislá na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy,

f.      pokud se předmět plnění skládá z věcí, které jsou vzhledem ke své povaze po dodání od sebe neoddělitelné,

g.    v případě dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.

§ 11 Reklamace a záruka 

1.    Prodejní smlouva se vztahuje na nové produkty.

2.    V případě vady zboží zakoupeného u prodávajícího má zákazník právo uplatnit reklamaci na základě ustanovení občanského zákoníku o záruce. 

3.    Stížnosti musí být podány písemně nebo elektronicky na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.

4. Reklamaci je třeba podat písemně nebo elektronicky na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách nebo prostřednictvím elektronického reklamačního formuláře, který prodávající zpřístupnil na jedné z podstránek obchodu.

5.    V reklamaci se doporučuje uvést mimo jiné stručný popis vady, okolnosti (včetně data), za kterých se vyskytla, údaje o zákazníkovi, který reklamaci uplatňuje, a požadavek zákazníka v souvislosti s vadou zboží.

6.    Prodávající je povinen na reklamaci reagovat neprodleně, nejpozději do 14 dnů, a pokud tak v této lhůtě neučiní, má se za to, že reklamace zákazníka je oprávněná.

7.    Zboží zaslané zpět v rámci reklamačního řízení by mělo být zasláno na adresu uvedenou v § 3 tohoto řádu.

8.    Pokud byla na výrobek poskytnuta záruka, musí být informace o záruce a jejím obsahu uvedeny v popisu výrobku v obchodě.

 

§ 12 Mimosoudní řízení o stížnostech a opravných prostředcích 

1.    Podrobné informace o možnostech spotřebitele využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům, jsou k dispozici v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, jejichž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele, vojvodských inspektorátů obchodní inspekce a na těchto internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php a http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2.    Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy:

a.    Spotřebitel je oprávněn obrátit se na stálý smírčí spotřebitelský soud uvedený v článku 37 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) za účelem řešení sporu vyplývajícího ze Smlouvy uzavřené s Prodávajícím.

b.    Spotřebitel je oprávněn požádat zemského inspektora obchodní inspekce podle článku 36 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) o zahájení mediačního řízení za účelem smírného řešení sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím.

c.     Spotřebitel může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi ním a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, jejíž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (např. Svaz spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů).

§ 13 Osobní údaje v internetovém obchodě 

1.   Správcem osobních údajů zákazníků shromážděných prostřednictvím internetového obchodu je prodávající.

2.   Osobní údaje zákazníků shromažďované správcem prostřednictvím internetového obchodu jsou shromažďovány za účelem plnění kupní smlouvy, a pokud s tím zákazník souhlasí, také pro marketingové účely.

3.   Příjemci osobních údajů zákazníků internetového obchodu mohou být:

a.    V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá doručení poštou nebo kurýrem, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému dopravci nebo zprostředkovateli, který doručení jménem Správce provádí.

b.    Pokud Zákazník používá v Internetovém obchodě způsoby platby elektronickou nebo kreditní kartou, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému subjektu, který v Internetovém obchodě provádí výše uvedené platby.

4. Zákazník má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu.

5. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, avšak neposkytnutí osobních údajů uvedených v obchodních podmínkách, které jsou nezbytné pro uzavření kupní smlouvy, má za následek nemožnost uzavření kupní smlouvy.

6. Správcem osobních údajů poskytnutých kupujícím při používání obchodu je prodávající. Podrobné informace o zpracování osobních údajů Prodávajícím - včetně dalších účelů a důvodů zpracování údajů, jakož i příjemců údajů - jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů dostupných v Obchodě - z důvodu zásady transparentnosti, obsažené v Obecném nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně osobních údajů - "RODO".

7. Účelem zpracování údajů kupujícího poskytnutých kupujícím v souvislosti s nákupem v obchodě ze strany prodávajícího je vyřízení objednávky. Základem pro zpracování osobních údajů je v tomto případě: kupní smlouva nebo úkony učiněné na žádost Kupujícího směřující k jejímu uzavření (čl. 6 odst. 1 písm. b) RODO), právní povinnost Prodávajícího související s účetnictvím (čl. 6 odst. 1 písm. c)) a oprávněný zájem Prodávajícího spočívající ve zpracování údajů za účelem určení, uplatnění nebo obhajoby případných nároků (čl. 6 odst. 1 písm. f) RODO).

§ 14 Závěrečná ustanovení 

1. Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v polském jazyce.

2. Prodávající si vyhrazuje právo provádět změny těchto obchodních podmínek ze závažných důvodů, tj.: změny právních předpisů, změny způsobů plateb a doručování - v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení těchto obchodních podmínek. O každé změně bude prodávající informovat zákazníka nejméně 7 dní předem.

3. Záležitosti, které nejsou upraveny těmito podmínkami, se řídí obecně platnými ustanoveními polského práva, zejména: Občanský zákoník; Zákon o poskytování elektronických služeb; Zákon o právech spotřebitelů, Zákon o ochraně osobních údajů.

4. Zákazník má právo využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy. Za tímto účelem může podat stížnost prostřednictvím online platformy EU pro řešení sporů, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

STÁHNOUT FORMULÁŘ PRO VRÁCENÍ PENĚZ

Produkt přidán na seznam přání
Produkt přidán k porovnání.